tisdag 23 augusti 2011

The Murr is here!

Hej!

Jag tänkte att jag skaffar väl en blogg jag med då, eftersom nu Malin bestämde sig för att göra det!
Här kan jag ju berätta lite om vad som händer här i Östgötland, typ orelevanta saker som jag inte orkar berätta för alla var och en, men sedan mera privata och roliga saker så tänker jag kanske bara berätta lite grann om här, så blir ni lockade att ringa mig på skype istället, för det vill jag gärna att ni gör :)

Saknar er massor och skulle verkligen vilja ha med er ut på krog, alla går typ hem tidigt här så..

Men ja nu ska ja berätta lite om vad som har hänt här iaf!

I måndags kom jag och pappa hit, vi kom in i ett hus där det luktade indisk mat och vi tog en läskig gammal hiss upp och ner och upp och ner och efter kanske en halv timme hittade vi till rätt dörr, eftersom ologiskt nog ligger nummer 2221 på våning 2, fast i hissen så heter våning 2 våning 1.. Ja men iaf, vi låser upp dörren och kommer in i en liten hall, med ett litet kök och fyra dörrar. I ena dörren finns en garderob, i andra ett litet wc med dusch och i det tredje och fjärde rummet två sovrum, ena av de sovrummen var mitt. Vi tar på oss skurhandskar och putsar och tvättar och dammar och diskar och ja jag vet inte vad vi gjorde, men har nog aldrig sett så äckliga saker som jag gjorde då, men efter några timmars arbete kändes allt mycket mera som hemma. Nu var de bara möbler och saker som fattades, vi lyfte upp alla flyttlådor och sedan for vi till ÖoB och storhandlade. Vi far hem igen, bestämmer oss för att få igång datorn, vilket vi inte lyckas med...
Vi går och lägger oss, besvikna över att vi inte lyckats få igång datorn, i ett stökigt rum med ouppackade lådor och en massa ÖoB kassar överallt. På morgonen letar pappa upp en datafix butik, vi lämnar in datorn dit, sedan far vi till Claus Ohlson, handlar lite saker där med, far hem, packar upp lådorna och alla kassar, far sedan för att hämta datorn, vilket tydligen inte hade något fel utan skulle fungera nu. Vi tar hem datorn och den fungerar inte, pappa för den tillbaka till butiken, jag springer ner till tvättstugan eftersom ja har bokat tid dit. Mitt i allt torktumlande ringer pappa och säger att han måste fara för att hinna med färjan hem och att jag själv måste bege mig till butiken med mus och tangentbord, läskigt tycker ja eftersom butiksägaren bara pratade arabiska och jag förstod ingenting. Men ja var dit med allt och det fungerade hos honom, men inte hos mig. Så då bestämmer ja mig för att ringa Virre och ber honom komma o vara min livvakt medan jag tar hem araben till mig och med sina magiska fingrar får han datorn att fungera, tack gode gud för det!

Sedan går veckan, jag är ensam och sitter och stirrar in i väggen (hade ännu inte fått internet)... Men så mitt iallt får jag internet, Anna kommer på besök, nollningen börjar, jag lär känna både norrlänningar, tranåsare, piteåbor, örnsköldsvikare och ja en massa nya klasskamrater.

Igår flyttade Anna in, hon är jätte trevlig och vi kommer riktigt bra överens, tror nog vi kommer ha det bra ihop, min sambo och jag! Idag började skolan också, och imorgon är det Puls festen, en fest för alla nollor på Puls nattklubb vilket skall vara den bästa nattklubben här i Norrköping. Senare skall vi ha en fulsittning, vi ska till linköping på pop sensation, vi ska ha finsittning och vi ska till Linköping på kalas fest! Jag har fullt ös nu, med skola på dagarna till fem och nollning på kvällarna till sent på natten, så kommer bli svår att få tag på kan jag tro, men jag lär skriva något inlägg nu och då och vara inne på facebook så mycket jag kan!

Puss och Hej, saknar er alla, ha det bra på Åland!

P.S Jag vill skypea meraaa!!

1 kommentar:

  1. Oj, det blev långt och med en massa onödig information, så här långt kommer ja nog inte orka skriva i varje inlägg tyvärr...

    SvaraRadera